January 8, 2015

Nyårsresumé 2014

Mamma o Enzo på besök

Primavera Sound Festival
Skaffade Glasögon
Hälsade på i Sverige
My Birthday
Sonar!

Pappa o familjen hälsade på i Barca

Brur hälsade på

Italien!

At the beach

BBQ

Claudio tog examen

Party on the beach - Luciano

Me and my love

The girls at Cale and Mikes wedding

Halloween

Mor i Barca

Jag på TV

Frida i Juletider

Gott nytt år!


Beskriv året med tre ord.
Händelserikt, Varierande, Fest

Bästa köpet?
En väska som jag använder nästan varje dag som kostade 4€. Mina Cheap Monday shorts, linser och glasögon. Sen fick jag en Iphone och en volym-tång som jag önskat mig så länge!

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Nästan alla av Robyn, Happy och Papaoutai

Vem har du umgåtts med mest?
Claudio

Har du blivit bättre på något?
Laga mat, ta hand om mina naglar och lite programmering

Vad var extra dåligt med året?
Det tog långt tid att hitta jobb och det hade jag inte råd med.

Vad var extra bra?
Alla grillningar i sommras (sommaren)

Lärde du känna några nya människor?
Ja, i mitt jobb lär jag känna nytt folk varje dag och jag älskar det. Vissa klickar man extra bra med.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Gick en visning i direktsänd TV, spelat Padel och gått på en kompis bröllop.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag klarade alla kurser galant och kom in på den utbildning jag ville komma in på!

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag skaffat ett bra kontaktnät och lyckades få en del bra jobb och visningar som Wella, Audi och med event med kungahuset.

Största framgång på det privata planet?
Svårt. Jag skaffade glasögon? LOL. Jag har varit med om så mycket i år. Eller asså, varit i så många olika situationer. Jobbat för mycket, jobbat och pluggat smtidigt, pluggat, arbetslös, semester och jobbat igen. Detta har väll gjort att man lärt känna sig själv bättre och vad man har för kapacitet.

Vem saknade du?
Alla vänner och familj som inte bor i Barcelona.

Har du haft ett förhållande under 2014?
Det kan man verkligen säga ;)

Vart reste du under 2014?
Sverige, Italien, Frankrike och så var ju så klart i Spanien (costa brava).

Vad var din största tabbe 2014?
Att jag slappade för mycket i slutet av sommaren.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Alla resorna, festerna, Bbqs, flytten, slutade på jobbet, mamma kom till Barcelona, sonar festivalen

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Resa mer. Jag vill till Amsterdam i April för att gå på en festival. Ta allt lite lugnare och inte stressa i onödan. Sen kommer jag nog sluta köpa allt billigt utan kanske mer saker med kvalite.

Tror du 2015 kommer bli lika bra? 
Det kommer bli ett spännande år som har riktigt bra förutsättningar!

Vad kommer du sakna från 2014?
Vår lägenhet som vi flyttar ifrån. Men jag är också glad att vli flyttar. It's bittersweet.

Vad önskar du att du gjort mer?
Hängt mer på playan och tagit fler promenader.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra

Och så slutligen; dina planer inför 2015? 
Plugga det jag vill, jobba med sånt jag vill, resa dit jag vill och umgås med dom jag håller kära! Förhoppningsvis får jag också besök av vänner och familj ;) PIK




Describe the year with three words.
Varying, party and eventful

Best Buy?
A bag that I use almost every day that costed 4 €. My Cheap Monday Shorts, lenses and glasses. Then I got an Iphone and a hair volumizer that I wanted for so long!

What songs will remind you of 2014?
Almost all of Robyn, Love me again by John Newman

Who have you spent time with the most?
Claudio

Have you become better at something?
Cooking, taking care of my nails and coding 

What was bad about year?

It took me too long to find a job 

What was good?
All the barbeques we had last summer (the summer)

Did something make you really happy?
I passed all courses I took and got admitted for the program "e commerce" for 2015/16.

Did you do anything in 2014 that you've never done before?
Walked a runway show on live TV,  played Padel and went to a friend's wedding for the first time of my life.

Did you get to know some new people?
Yes, I get to know new people every day at work and I love it. Some of them are my friends today!

What was your biggest success (in your job) in 2014?
I made new contacts and managed to get some good jobs and runways that I never expected!

Greatest success privately?
Difficult. I got glasses? LOL. I have been through so much this year. I mean, I've been in so many different situations. I worked too much, worked and studied at the same time, then studied only, I was unemployed, went on vacation and finally worked again. This journey was a great experience cause I got to know yourself better and my capacity.

Who did you miss?
All my friends and family who don't live in Barcelona.

Did you have a relationship 2014?
Oh yes ;)

Where did you travel?
Sweden, Italy, France and of course Spain (Costa Brava).

What was your biggest mistake 2014?
That I thought I would get a job fast and relaxed too much but in the end it took longer than I thought so I lost money.

What do you see as the biggest events last year?
All the trips, the parties, Bbqs, that we moved, I quit a job, mum came to Barcelona, Sonar etc

What will you do different next year?
I want to travel more. There is a festival in Amsterdam in April that I would die to go to. Take it easier and don't stress so much. And I'm gonna stop buying the cheapest things all the time and instead thing with better quality. 

Do you think 2015 will be just as good as 2014?
It's gonna be an exciting year. It has a lot of potential to be the best in many years.

What will you miss from 2014? 
My flat. But Im alos happy we are chaning. It's bittersweet.

What do you wish you would have done more?
Been more at the beach and taken more walks.

What did you spend money on?
Rent. 

Last but not least, what are your plans for 2015?
I'm gonna study hard and work with what I love, travel to at least 4 new places (could be amsterdam, berlin, ibiza and 1 more place) and spend time with my lovely friends. Hopefully some friends from Sweden will visit ;) HINT

No comments:

Post a Comment