March 8, 2014

Melodifestivalen 2014 - Min åsikt

Nu är det äntligen dags för final!

Jag har favoriter men tror inte att någon är tillräckligt stark för att kamma hem hela Eurovision Song Contest. De jag tror på mest är Sanna, Ace och Helena. Om någon av dom vinner blir jag nöjd. Resten tycker jag är ganska dåliga, till och med väldigt dåliga.

Min top 10:

  1. Sanna Nielsen (Fin balad, bra röst och lite dramatiskt. Hon borde dock ta på sig en dramatisk klänning, typ Helena Paparizous i deltävlingen)
  2. Ace Wilder (Kul, cool och annorlunda. Kan inte bestämma mig om hon kan sjunga eller inte men låten är bra och dansen likaså)
  3. Helena Paparizou (Väldigt förutsägbar men jag älskar den och tror det kan gå bra i ESC)
  4. Alcazar (Känns som om jag hört den förut. Jag gillar inte alls detta men dom är duktiga och kan sjunga)
  5. Anton Ewald (Dansa kan han, sjunga kan han inte. Låten är fjantig men han är snygg)
  6. Ellen Benediktson (Fin låt men tråkigt)
  7. Linus Svenning (Ångest)
  8. Panetoz (Solsken hit och solsken dit YAO)
  9. Oscar Zia (Backstreets boys are back)
  10. YOHIO (Nu räcker det)
Hoppas det blir ungefär så här. Ibland har Sverige skickat skit och då går det skit. Typ Anna Bergen...(vad hon nu hette), Martin Stenmark och The Ark. Skämdes när det var dags för Sverige att sjunga. 


No comments:

Post a Comment