January 1, 2014

Nyårsresumé 1/4

JANUARI, FEBRUARI OCH MARS

Jag började året i Pisa med mamma och Enzo. Var kvar i italien tills slutet av Januari då jag åkte till Barcelona i några dagar. Mitt flyg till Chile åkte Barcelona-Miami-Santiago. 

Det var rätt sjukt att äntligen komma till Chile, det var varmt och annorlunda. Dessutom hade jag inte träffat Claudio på ett tag.  Vi åkte runt i Chile med bil och flyg. Chile har verkligen så olika typer av landskap och saker som öken, skog, granar, palmer, snö, sjölejon, pelikaner, kossor, aktiva vulkaner, pingviner, världens godaste frukter, berg, hav, klippor… så mycket fint!

Jag pluggade på distans och det gick bra förutom att jag hoppade av EN kurs eftersom jag inte hade rätt kurslitteratur och kursen var omöjlig att klara utan boken. Google hjälpte lite men inte hela vägen. 

Här är lite kompleterande bilder:

Nyårsmiddag i Pisa

Sydde massa saker i Italien

 
Första lunchen på stan i Santiago

Här är vi i Iquique på en cykeltur

Vi chillade i Claudios pool i Iquique

Några kompisar från Spanien hälsade på i Chile

Valparaiso var sjukt fint!

Utsikten från min favorit fiskrestaurang

Ceviche deluxe! Gud så gott det var (när det inte fanns cilantro i) Var det nu heter på svenska? Smakar diskmedel i alla fall...

Vi hängde i poolen i Santiago också...

Fining!!!



No comments:

Post a Comment