October 9, 2013

This is my life now

Jag önskar att jag orkade blogga mer. Kommer alltid på saker när jag inte är hemma eller inte har kamera. Sen när jag väl kommer hem orkar jag inte. Ungefär så.

Hösten har kommit på riktigt. Nu kan man inte ligga på stranden längre. I solen är det fortfarande varmt. Jag skulle gissa att temperaturen ligger på 20-22 grader på dagen. Det är ju varmt men det blåser mycket och på kvällen måste man ha tjocktröja eller någon jacka. Nu vet jag att jag har många kompisar som redan fryser hemma i Sverige men det är inte så att jag vill göra er avis utan bara berätta varför ni borde hälsa på!

Jag jobbar ganska mycket och nästan alla kvällar i veckan vilket gör att jag inte ser mina kompisar som jobbar på kontor eller liknande. Dom slutar runt 18, kommer hem vid 19 och 20 börjar jag jobba. Så det blir bara en snabbfika lite då och då. Saknar att ha mer tid med kompisar. Men jobbet är tillfälligt. Behöver lite cash, det va ett tag sen ;)

Har kikat runt lite på vad jag skulle kunna göra här i Barca för att skaffa en riktigt karriär. IED, Instituto Europeo har massa intressanta utbildningar. Jag fastnade för business design. Men skolan är dyr. Visst man kan ta studielån men inte hur mycket som helst?
Forskade också lite om hur man blir mäklare i Spanien. Man måste utbilda sig men det är inte 3år som i Sverige. I catalunya måste ha en lisence för att medla så jag kontaktade en skola igår för att se lite hur jag kan gå till väga. Hoppas dom har någon utbildning på engelska eller åtminstone spanska och inte på Catalanska. Jag har dock svårt att tro att det skulle finnas...

Lägenheten blir fin men det är mycket jag vill fixa fortfarande. Men hur mycket pengar ska man lägga ut på att göra en hyresrätt fin lixom? Vem vet hur länge vi ska bo här? Claudio har ju visum i ETT år. Men om jag ska plugga måste jag ju bo kvar i Barca. Time will tell. Nu ska jag njuta.

Det var det.

Hoppas ni mår bra. Tänker på er ofta! Önskar jag kunde "ringa på rasten"och bara snacka ibland.
Puss o Kram

No comments:

Post a Comment